Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
3011 TA, Rotterdam

Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam

€ 175 p/m² p.j.

Omschrijving

Algemeen In het centrum van Rotterdam aan de Blaak 40 treft u een zeer representatief kantoorgebouw aan. Het gebouw van de voormalige Amsterdamsche Bank - Incasso Bank is ontworpen in traditionele stijl door de wederopbouw architect Kraaijvanger en is samen met de...

Lees meer

Kenmerken

Oppervlakte 1200 m²
Meer kenmerken

Vragen over dit pand?

Bedrijfshuisvesting Rotterdam
Bedrijfshuisvesting Rotterdam

Download de Brochure

Download Dynamis brochure

Bedrijfstakken in Rotterdam

Kenmerken

Overdracht
Vraagprijs € 175 p/m² p.j.
Huur BTW belast ja
Status beschikbaar
Aanvaarding in overleg
Bouw
Hoofdfunctie kantoorruimte
Bouwjaar 1949
Bouwvorm bestaande bouw
Locatie
Adres Blaak 40
Plaats Rotterdam
Land NL
Kantoor
Oppervlakte 1200 m²
Verdiepingen
  • 1
Energie
Energielabel C
Energielabel index 1.29
Energielabel einddatum 2027-11-01

Uitgebreide omschrijving

Algemeen
In het centrum van Rotterdam aan de Blaak 40 treft u een zeer representatief kantoorgebouw aan. Het gebouw van de voormalige Amsterdamsche Bank - Incasso Bank is ontworpen in traditionele stijl door de wederopbouw architect Kraaijvanger en is samen met de naastgelegen bankgebouwen (Blaak 28 en Blaak 34) één van de eerste gebouwen die na de oorlog zijn gerealiseerd.

Het gebouw heeft een bakstenen gevel met een cilindervormige bouwmassa op de hoek, waarin de monumentale ingang en het trappenhuis is gevestigd. Het sobere, maar solide exterieur staat in contrast met het interieur waar kosten noch moeite werden gespaard om uitdrukking te geven aan de rijkdom van de bank.

Het gebouw heeft een betonskelet, dat met grijze geglazuurde baksteen is afgewerkt. De gevels zijn gekenmerkt door de herhaling van identieke ramen. De entree heeft een omlijsting van zwart graniet. De entreehal en de cirkelvormige safe-deposit waren voorzien van ingelegde marmeren vloeren met sierlijke patronen.

Locatie
Het monumentale kantoorgebouw is zeer herkenbaar en centraal gelegen in het Wijnhavenkwartier aan de Blaak te Rotterdam. In de directe omgeving zijn nationale en internationale hoofdkantoren te vinden van: Robeco, ABN Amro bank, Rabobank en Glencore. Op loopafstand bevindt zich het winkelhart van Rotterdam (Beursplein, Lijnbaan) en aan de andere kant station Blaak en de Markthal/Oude Haven.

In het gebouw wordt ca. 1.200 m² voor de verhuur aangeboden. Deze kantoorruimte kan geheel turn-key worden opgeleverd, o.a. voorzien van vloerbedekking, scheidingswanden en databekabeling. Tevens is het mogelijk om in overleg en tegen betaling van de diverse faciliteiten binnen het kantoorgebouw gebruik te maken, zoals de bemande receptie, beveiligingsdienst, vergaderfaciliteiten en het bedrijfsrestaurant.

Bereikbaarheid
Per auto:
Per auto is het kantoorgebouw goed bereikbaar vanaf de ring van rijkswegen rond Rotterdam, met verbindingen naar het vliegveld Rotterdam-The Hague Airport, Den Haag, Utrecht en Antwerpen.

Per openbaar vervoer:
Per openbaar vervoer is het kantoorgebouw uitstekend bereikbaar. Het NS station Blaak ligt op loopafstand en de tram- en de bushalte zijn gelegen voor het kantoorgebouw

Indeling
De totaal verhuurbare vloeroppervlakte van het gebouw bedraagt 7.784 m². Voor de verhuur is momenteel ca. 1.200 m² beschikbaar op de 3e verdieping.

Parkeren
Parkeerplaatsen zijn separaat te huren in de ondergelegen parkeergarage, alsmede in de diverse parkeergarages in de omliggende gebouwen.

Parkeervoorzieningen:
• Onder het gebouw gelegen;
• In de directe omgeving bevinden zich openbare parkeerfaciliteiten, veelal betaald parkeren.

Tevens zijn er, via Interparkting, separaat parkeerplaatsen te huur in de navolgende parkeergarages:
- Wijnstraat 78 te Rotterdam: ca. 20 stuks
- Wijnstraat 100 te Rotterdam: ca. 50 stuks

Voorzieningen
Het object zal worden opgeleverd met onder andere de navolgende voorzieningen:
• Zeer representatieve centrale entreehal;
• Bemande receptie in de ontvangsthal van de Kamer van Koophandel met doorverwijsfunctie;
• Beveiliging tijdens toegangsuren van 07.30 - 20.00 uur;
• Vier liften met toegangscontrolesysteem;
• Systeemplafonds met (ingebouwde) verlichtingsarmaturen;
• Luchtbehandelingssysteem voorzien van topkoeling;
• Gescheiden heren- en damestoiletten;
• C.v. middels radiatoren;
• Aanwezige vloerbedekking*;
• Aanwezige scheidingswanden*;
• Aanwezige CAT5 databekabeling*;
• Aanwezige elektrische binnen- en buitenzonwering*;
• Aanwezig meubilair (in overleg)*.

De aanwezige inrichtingscomponenten (*) zijn ter overname beschikbaar.

Tevens biedt de Kamer van Koophandel de mogelijkheid om gebruik te maken van het bedrijfsrestaurant (tussen 12.00 - 14.00 uur) tegen nader overeen te komen voorwaarden en tarieven en zijn er per dagdeel diverse vergaderruimtes met voorzieningen te gebruiken.

Huurprijs
Kantoorruimte:
€ 175,00 per m² per jaar, exclusief BTW en servicekosten.

Parkeerplaatsen:
€ 1.850,00 per plaats per jaar, exclusief BTW.

Huurprijsaanpassing
Jaarlijks, voor het eerst één jaar na datum huuringang, op basis van de wijziging van het prijsindexcijfer volgens de consumentenprijsindex (CPI) reeks CPI-Alle Huishoudens (2015=100), gepubliceerd door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Huurtermijn
Vijf jaar met een verlengingsmogelijkheid van vijf jaar.

Omzetbelasting
Over de huurprijs zal BTW in rekening worden gebracht. Indien BTW niet in rekening kan worden gebracht, geldt een nader te bepalen opslag op bovengenoemde huurprijs.

Bijkomende kosten
Een voorschot groot € 40,00 per m² per jaar exclusief BTW voor onder andere de navolgende leveringen en diensten:
• Onderhoud en periodieke controle van technische installaties, waaronder E- en W-installaties, hydrofoor-, verwarmings- en/of luchtbehandeling-, warmwater-, waterontharding-, zwakstroom-, glazenwas-, sprinkler-, bliksembeveiliging-, en liftinstallatie(s) en installatie ten behoeve van schuifdeuren;
• Onderhoud en periodieke controle van brandmelder-, gebouwbewakings-, storingsmelder- en noodstroominstallatie(s) en brandblusapparatuur (en de vullingen);
• Onderhoud en periodieke controle vuilwaterpompen/vetputten/standleidingen en riolering, hemelwaterafvoer, goten en daken;
• Onderhoud en periodieke controle optimaliserings-, signalerings- en bewakingsapparatuur;
• Onderhoud en periodieke controle vuilcomprimator;
• Onderhoud en periodieke controle deuropeners/keycardlezer;
• Onderhoud en periodieke controle zonweringinstalllatie(s);
• Onderhoud en periodieke controle (parkeer)garageapparatuur (CO-2-installatie, slagbomen en speedgate);
• Onderhoud en periodieke controle installatie ten behoeve van schuifdeuren;
• Onderhoud en periodieke controle pantry's in gemeenschappelijke ruimten;
• Gemeenschappelijke verlichting, daaronder begrepen de kosten van armaturen, buizen en lampen;
• Opstal- en glasverzekering van alle ruiten;
• Schoonmaakkosten van de gemeenschappelijke ruimten, liften, beglazing buitenzijde, separatieglas gemeenschappelijke ruimten, parkeerkelder en/of terrein;
• Verzorging opslag en verwijdering afval, containerhuur e.d.;
• Onderhoud en vervanging van de plantenbakken en van meubilair en stoffering in de gemeenschappelijke ruimten;
• Sanitaire voorzieningen in gemeenschappelijke ruimten;
• Energielevering;
• Stadsverwarming;
• Elektriciteitsverbruik inclusief vastrecht;
• Waterverbruik inclusief vastrecht;
• Gemeentelijke heffingen i.v.m. de energie en heffingen Hoogheemraadschap;
• Administratiekosten ad 5% over de hierboven genoemde leveringen en diensten.

De servicekosten worden geheven op basis van jaarlijkse nacalculatie.

Zekerheidsstelling
Een bankgarantie ter grootte van een betalingsverplichting van drie maanden, inclusief servicekosten en BTW.

Betalingswijze
De huurpenningen, servicekosten en BTW dienen te worden voldaan bij vooruitbetaling per kwartaal.

Datum van oplevering
In overleg, per 1 augustus 2020.

Wijze van oplevering
In huidige staat.

Energielabel
Het object beschikt over energielabel C.

Huurovereenkomst
De huurovereenkomst zal op basis van het standaard model van de Raad van Onroerende Zaken (ROZ) met bijbehorende Algemene Bepalingen, gedeponeerd en ingeschreven bij de griffie van de rechtbank te ‘s-Gravenhage, worden opgemaakt.

Nadrukkelijk zij vermeld dat deze vrijblijvende informatieverstrekking niet als een aanbieding of offerte mag worden beschouwd. Aan deze gegevens kunnen geen rechten worden ontleend.

Alle media

Alle afbeeldingen

Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam
Blaak 40, 3011 TA, Rotterdam

Bedrijfstakken in Rotterdam

In de buurt

Resultaten

Er zijn geen resultaten gevonden

Documenten

Brochure Download

Deze website maakt gebruik van cookies

Voor welke cookies geef je akkoord?

Meer informatie