Sure (Sumedia Real Estate): “De komende twee jaar zullen makelaarswebsites steeds persoonlijker worden!”

Sure (Sumedia Real Estate) is een specialist in makelaarswebsites, dat onderdeel is van Sumedia. In dit interview geeft Sure haar visie op de ontwikkelingen in de vastgoedmarkt en hoe de online media markt hierop inspeelt. Ook vertelt Sure waarom zij de Dynamis ‘Go to EXPO’ sponsort. Deze wielrentocht van Heerlen naar de EXPO REAL in München vindt plaats van 5 t/m 9 oktober. Het Leontienhuis is het goede doel, waarvoor gefietst wordt.

De afgelopen jaren heeft Sumedia steeds meer prominente organisaties als opdrachtgever verwelkomd. Sumedia: “Wij zijn er trots op dat wij de top van Nederland op online gebied mogen ondersteunen!”

Jonge pioniers

Zeven jaar geleden zijn ze als jonge pioniers in de online wereld gestart. Inmiddels bieden zij, samen met een team van inmiddels 35 top professionals, oplossingen voor complexe vraagstukken, uitdagende marktbenaderingen en creatieve en doordachte online communicatie. Sumedia past daarbij de nieuwste technologieën en methodieken op het gebied van websites en online applicaties toe en ontwikkelt deze ook zelf. “Kortom; de perfecte combinatie van creativiteit, data en code, volgens Sumedia”

Makelaarswebsites

De afgelopen jaren merkten ze, dat ze steeds meer aanvragen kregen uit de makelaardij. Na lang hiermee onder de radar te zijn gebleven, hebben ze inmiddels Sure (Sumedia Real Estate) opgericht als dé specialist in makelaarswebsites, om zich met die bedrijfsnaam nog beter te kunnen profileren in de makelaardij.

Integratie met Realworks en CBS

Sure: “Makelaarskantoren vragen om steeds meer functionaliteiten voor hun websites en CRM systemen. Veel meer dan Realworks en Funda kunnen bieden. Ook willen ze geen standaardwebsite meer. Maar een écht aansprekende en vooral persoonlijke website, die hun eigen identiteit versterkt. Wij spelen daar natuurlijk graag en pro-actief op in.”
Sure ontwikkelt makelaarswebsites, waarin onder andere Realworks is geïntegreerd. Makelaars kunnen dan hun vertrouwde CRM pakket blijven gebruiken. Sure maakt bijvoorbeeld ook koppelingen met CBS databases. Hierdoor heeft de door Sure ontwikkelde website daardoor nog veel meer te bieden dan Funda.

Servicegerichte makelaar

Sure ziet dat particuliere en zakelijke klanten steeds meer behoefte hebben aan een servicegerichte makelaar. Vroeger ging het vooral om het puur aan- of verkopen of verhuren van vastgoed. Tegenwoordig gaat het volgens hen ook meer om het bieden van aanvullende diensten. Daarmee zullen makelaars nóg meer hun toegevoegde waarde moeten blijven aantonen. “Een vergelijkbare ontwikkeling zie je ook in ander vakgebieden, zoals de accountancy. Ook daar zien we dat als gevolg van de automatisering van administratieve processen, die beroepsgroep hard zijn best moet blijven doen, om écht van toegevoegde waarde te blijven”, volgens Sure.

Data driven

“Een mooi vormgegeven website volstaat al lang niet meer”, aldus Sure. Websites zijn de afgelopen jaren veel meer onderdeel geworden van de overall strategie van een bedrijf en dus niet meer ‘alleen’ een communicatie instrument. Sure: “Er is tegenwoordig zoveel data beschikbaar, die goed geanalyseerd kan worden. Die data analyses zorgen er voor dat wij ook ‘data driven’ en dus feitelijk onderbouwd, een website gaan bouwen. Wij starten dus pas met het ontwikkel- en ontwerpproces van een nieuwe website, nadat onze data analisten hun werk hebben gedaan.”

Go to EXPO

Van vrijdag 5 t/m dinsdag 9 oktober fietst het Dynamis team 200 kilometer per dag. De fakkel uit het Dynamis-logo nemen ze mee tijdens deze tour. Het team fietst vanuit Heerlen naar München voor het Leontienhuis. Dit inloophuis voor mensen met een eetstoornis én hun naasten is een initiatief van Leontien van Moorsel, voormalig topwielrenster. De keuze voor dit goede doel is niet geheel toevallig, omdat Dynamis eind 2017 het Leontienhuis, een verbouwde woonboerderij in Zevenhuizen (Zuid-Holland), nog op basis van duurzaamheid heeft getaxeerd.

Toi-toi-toi!

Sumedia: “We zijn er trots op dat we twee jaar geleden de pitch bij Dynamis hebben gewonnen. De vraag van Dynamis aan diverse online agencies was, om hun makelaarsverband met meerdere partners online zo goed mogelijk te gaan positioneren. Al twee jaar hebben we een enorm fijne samenwerking! Toen Dynamis ons vroeg om de ‘Go to EXPO’ te sponsoren, hebben we dat dan ook gelijk gedaan. We vinden het gewoon een heel mooi maatschappelijk initiatief! Bovendien doen we al veel opdrachten in de sportwereld, zoals voor Amsterdam City Swim en De Coolste Baan van Nederland. Namens alle medewerkers van Sure, toi-toi-toi aan het sportieve wielerteam van Dynamis!”

Dit artikel is onderdeel van de interviewreeks in het kader van de Dynamis ‘Go to EXPO’.

Interessant nieuws

Bekijk overzicht
Go to Expo: een terugblik en kijkje achter de schermen

Go to Expo: een terugblik en kijkje achter de schermen

Bedankt! Mede dankzij uw steun voor onze sponsoractie Go to Expo München hebben de wielrenners de finish gehaald. Bekijk de terugblik: van de hoogtepunten tot het moment dat de...
Go to Expo: een terugblik en kijkje achter de schermen

Go to Expo: een terugblik en kijkje achter de schermen

Bedankt! Mede dankzij uw steun voor onze sponsoractie Go to Expo München hebben de wielrenners de finish gehaald. Bekijk de terugblik: van de hoogtepunten tot het moment dat de...
Bekijk overzicht